Firma · 16 grudnia 2021

Strategia SEO dla lokalnej firmy

Przemyślane działania marketingowe napędzają każdy biznes, niezależnie od jego wielkości. Strategia dla małej, lokalnej firmy będzie jednak znacznie różnić się od tej, przygotowanej dla dużego przedsiębiorstwa, świadczącego swoje usługi na terenie całej Polski. Jak więc prowadzić skuteczne działania marketingowe dla małej działalności gospodarczej?

Jeżeli firma świadczy swoje usługi wyłącznie stacjonarnie, bardzo ważne jest, żeby wszystkie działania były skoncentrowane na lokalizacji, w której się znajduje. Właśnie dlatego, małym przedsiębiorcom poleca się pozycjonowanie lokalne. W ten sposób, można zwiększyć wartościowy ruch na stronie. Będą pojawiać się na niej użytkownicy, którzy szukają konkretnych produktów lub usług w danym miejscu. Jeżeli więc działamy w Trójmieście, pozycjonowanie lokalne w Gdańsku przyniesie szybsze i lepsze efekty od działań skierowanych na całą Polskę. Frazy zawierające lokalizację są mniej konkurencyjne, dlatego lokalne SEO ma tak wysoką skuteczność.

Ważne jest również uzupełnienie wizytówki w Google Moja Firma. Jest to proste i bezpłatne, dlatego nie warto pomijać tego kroku. Wizytówka powinna być całkowicie uzupełniona. Należy więc wpisać adres, dni i godziny otwarcia, dane kontaktowe oraz zamieścić krótki opis naszej działalności. Warto pamiętać, że wizytówkę można zoptymalizować. W opisie powinny znaleźć się słowa kluczowe. Warto też na bieżąco odpowiadać na pytania, zadawane przez klientów.

Co może zrobić dla nas agencja SEO?

Niektóre działania marketingowe jak najbardziej można podejmować samodzielnie. W wielu kwestiach warto jednak zwrócić się po pomoc do specjalistów. Agencja SEO pomoże nam w optymalizacji strony internetowej. Jest to bardzo ważne, aby dopasować ją do wymagań klientów, ale też robotów indeksujących Google, które oceniają witrynę i decydują o jej pozycji w wyszukiwarce. Specjaliści pomogą nam zadbać o mobilną wersję strony. Jest to bardzo ważne, ponieważ coraz więcej osób woli korzystać z Internetu za pomocą smartfona. Warto zadbać o szybkość ładowania strony i jej czytelność podczas korzystania z urządzenia przenośnego. Specjaliści SEO zadbają, żeby strona została zoptymalizowana pod kątem lokalizacji, w której działa firma. Dobiorą odpowiednie słowa kluczowe i umieszczą je w treści na stronie. Frazy powinny znaleźć się m. in. w tytule oraz opisach stron i podstron. Warto zadbać również o linkowanie wewnętrzne. W treści umieszczonej na stronie powinny znaleźć się linki, prowadzące do opisów produktów, kategorii czy podstron. Specjaliści SEO zadbają również, żeby na stronę firmy kierowały linki z wartościowych serwisów.

Niektórzy przedsiębiorcy nie doceniają roli marketingu internetowego. Jest to jednak duży błąd, ponieważ współczesny biznes nie jest w stanie istnieć bez promocji w sieci.